Процес підготовки майбутніх фахівців – лікаря, медичної сестри – невід’ємно пов’язаний з вихованням у дусі альтруїзму та гуманізму, формуванням професійних комунікативних навичок, розвитком здібності до емпатії, співчуття, вмінням надати психологічну допомогу хворому та його родичам.
На практичних заняттях з предметів «Основи медсестринства» та «Догляд за хворими» зі студентами проведено колективне обговорення – дискусію на тему: «Спілкування як ефективний засіб допомоги людям в адаптації до змін в житті у зв'язку із захворюванням».
Студенти мали можливість взяти участь в процесі обмірковування та виявити різні позиції. Дискусія була корисною та сприяла усвідомленню важливості доброзичливого ставлення до пацієнтів, вміння вислухати пацієнта та провести з ним бесіду; встановити комунікативні взаємовідносини, стосунки з агресивними пацієнтами.
Кожен зі студентів зміг визначити свій рівень спілкування згідно тесту: «Чи ефективно Ви спілкуєтесь?». Було запропоновано дати відповідь на 30 запитань. Сума балів дозволила отримати уявлення про себе як про слухача та отримати відповідь на питання: що з моїх звичок є правильним, а що потребує вдосконалення?